بلاگ

چرا کارشناسان اسباب بازی چوبی را برای کودک توصیه میکنند

رای مادر و پدر ها مهم است که کودکشان از چه اسباب بازی استفاده کند. یک اسباب بازی باید ابتدا ایمن و سالم، سپس زیبا باشد. اگر شما هم به این فاکتور های مهم اهمیت می‌دهید بهتر است به سراغ اسباب بازی چوبی بروید. در سایت هنرچی اسباب بازی های چوبی دستسازی موجود است که از در عین ساده و زیبا بودن کاملا ایمن و سالم هستند. اسباب بازی چوبی باید فاقد هر گونه ماده شیمیایی و رنگ باشد تا والدین برای خرید هدیه برای کودک خود بدون هیچ شکی آن ها را انتخاب کنند.

 

اسباب بازی چوبی، طبیعی ترین و سالم ترین اسباب بازی به لحاظ فیزیکی و روانی

اسباب بازیهای چوبی نقطه مقابل رقبای صنعتی پلاستیکی و فلزی خود هستند. اما در حفظ سلامت، هیچ کدام این مافیاهای صنعتی، قدرت رقابت با این کوچک های خانگی طبیعی را ندارند.

  • اسباب بازی چوبی وتاثیر مثبت در روان کودک

    اسباب بازی چوبی برای کودکان از لحاظ روانی بسیار مطلوب است. گرچه از دیدگاه روانشناسی هم بگذریم از نظر یک مادر در تجربه رابطه کودکش با اسباب بازی چوبی نمیتوان گذشت. همان احساسی که من و شما در لمس یک ظرف چوبی داریم، کودکمان درلمس اسباب بازی چوبی دارد. چوب گرچه ظاهرا از درختش قطع شده اما هنوز یک موجود زنده محسوب میشود و توانایی برقراری ارتباط با آن بسیار قویتر از یک پلاستیک رنگارنگ است.

  • اسباب بازی چوبی سبک و محکم

    اسباب بازی های چوبی سبک هستند. بر خلاف تصورتان بسیار مستحکم است و براحتی نمیشکند مخصوصا اگر استانداردهای ساخت حفظ شود.یکی از مواردی که کیفیت کار اسباب بازی های چوبی را بالا میبرد، استفاده از چوبهای مستحکم و سخت برش، مثل عناب در قطعات ریزتر و پر حرکت تر مثل چرخهای یک ماشین یا بالهای هواپیما است. ما و هنرمندانمان تلاش کردیم تا ازین آزمون سربلند خارج شویم.

    اسباب بازی های چوبی و عدم آلودگی صوتی:

    اسباب بازی های چوبی آلودگی صوتی کمی دارند. حتی در مورد اسباب بازی هایی که منطقش ایجاد صدا است مثل جغجغه، صدای تولید شده نه آزار دهنده است و نه آنقدر کم که کودک بی توجه باشد. به طور کلی اسباب بازی های چوبی صدای دلنشین و منحصر به فردی دارند. مخصوصا اگر با همین هدف طراحی شود. به عنوان مثال خارپشت چوبی که صدای خارپشت در طبیعت را هوشمندانه و به سادگی شبیه سازی میکند.

    اسباب بازی چوبی و تاثیر مستقیم در بالا بردن خلاقیت کودک

    اسباب بازی های چوبی به دلیل سادگی و نداشتن هیچ رنگی، خلاقیت کودک را افزایش میدهند. کودکان نقاشی و رنگ آمیزی را روی سطح غیر کاغذ دوست دارند و اسباب بازی چوبی بهترین گزینه است. خواهید دید بعد از مدتی که بزرگتر شد احتمالا تقاضای رنگ کردن ماشین و هواپیمای چوبی اش را بر حسب محیط پیرامونش خواهد داشت. کاربرد اسباب بازی‌های چوبی به تناسب رشد کودک تغییر میکند.

    همان طور که گفتیم این اسباب بازی ها هیچ رنگ شیمیایی ندارند. تفاوت رنگی که در اسباب بازیها میبنید تفاوت نوع چوب است. بزرگترین مزیت برای استفاده کودک مخصوصا وقتی آنقدر کوچک است که همه چیز را برای شناخت به دهانش میبرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *